"Alla morgondagens blommor finns i dagens fröer". (Indianskt ordsspråk)

söndag 16 oktober 2011

Pärlhirs, Pennisetum americanum

Pärlhirs är ett ettårigt prydnadsgräs. Det är väldigt dekorativt. Har en härlig färg på både blad och kolvar.
Lättodlad.
Jag fick binda upp min för annars ville den gärna lägga sig ner.
Höjd: Min blev ca 80 cm men jag har läst att den kan bli 120-150 cm
Blommar: slutet av juli-sept
Läge: Soligt och varmt




Såråd: Förkultiveras i april-maj, täck frö med tunt lager jord.

1 kommentar:

  1. Kan du inte göra en lista för alla jag kommer hit och vill ha;) sen skriker du när du har frö klara så skickar jag pengar och du skickar frö. Himla bra tycker jag.Kram/Fia.

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarer. Tack!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.