"Alla morgondagens blommor finns i dagens fröer". (Indianskt ordsspråk)

fredag 5 november 2010

Vitreseda, Resada alba

Reseda blommar med vita blommor som sitter som ett ax. Det är en ettårig blomma.
Höjd: ca 70 cm
Blommar: juli-okt
Läge: sol-halvskuggigt läge.



Frökapslar och frö

Såråd: Kan direktsås på växtplatsen. Vattna såytan först innan du sår fröerna. Täck fröet med jord.
Eftersom jag tycker att det är lätt hänt att man rensar bort de små grodda plantorna brukar jag först så i kruka som får stå ute.

3 kommentarer:

  1. Jippi min barndoms älsklingsbomma !!men jag visste inte att den fanns i vitt :) Håller på att planera en väldoftande månskensbalkong m.v.h.Elle

    SvaraRadera
  2. Hej, Här står den ju - den reseda som jag har letat efter i många år! Snälla,kan du skriva var man kan köpa frö? Skulle vara så mycket tacksam!
    Tineke

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr kan jag inte hjälpa dig! Det var länge sen jag hade den blomman i min trädgård!

      Radera

Jag blir så glad för alla kommentarer. Tack!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.