"Alla morgondagens blommor finns i dagens fröer". (Indianskt ordsspråk)

lördag 21 november 2009

Myskmalva, Malva moschata

Myskmalva är en två-åring som är väldigt blomvillig. Den klarar torka bra tack vare djupt rotsystem. Finns i färgerna rosa och vit.
Självsår sig gärna. Då kan man flytta de små plantorna dit man önskar.
Höjd: 30-80 cm
Blommar: juli-sept
Läge: sol-lätt skugga, väldränerat



Myskmalvor i maj


Fröhus och frö

Såråd: Eftersom den gärna självsår sig har jag aldrig sått den själv. Men vill jag ha plantor på någon särskild plats är det bara att ta frön och strö ut där man vill ha den.

1 kommentar:

  1. Fint blogg du har, jag kommer att utnyttja din blogg om och om, som en bi som söker och suger nektarn av en blomma kommer jag tillbaka.
    och som tacksamhet skriver jag, tack för att du finns. Sara

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarer. Tack!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.