"Alla morgondagens blommor finns i dagens fröer". (Indianskt ordsspråk)

lördag 21 november 2009

Koreansk mynta, Agastache aurantiaca

Koreansk mynta är en snabbväxande perenn. Jag vet inte om den är lika aggresiv som andra myntor. Det visar sig. Jag har min i pallkragen så länge.
Höjd: 45 cm
Blommar: juli-sept
Läge: sol

"Apricot Sprite"

 
Såråd: Kan direktsås. Täck med ett tunt lager jord. Jag sådde mina ute i krukor i mitten av april och den blommade faktiskt första året. Annars står det att den blommar året efter sådd.
Man kan även förkultivera den i feb-mars.

1 kommentar:

  1. Vilken artrikedom du har! När jag söker efter något hittar jag det som regel hos dig. Denna är så härlig med sina varma färger. Hoppas min sätter frö, så ska jag försöka så efter dina direktiv :)

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarer. Tack!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.