"Alla morgondagens blommor finns i dagens fröer". (Indianskt ordsspråk)

söndag 8 november 2009

Silvernattljus, Oenothera speciosa

Silvernattljuset är marktäckande. Har mjukt pastellrosa blommor med gult mitt. Den ska vara perenn men min överlevde inte vintern så jag har inte så mycket erfarenhet av den. Jag hade den i en pallkrage och den spred sig mycket där men nästa år var det ingen som kom tillbaks. Men jag har sett att det varnas för att den kan ta över rabatter. Men eftersom min ej överlevde vintern så vet jag inte om det är så.
Höjd: 40 cm
Blommar: juni-sept
Läge: sol, väldränerad jord eller stenparti.

Silvernattljus "Pink Petticoats

Såråd: Så inne i feb/mars. Så ytligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för alla kommentarer. Tack!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.